zpet na index  
Časopis studentů Právnické fakulty MU v Brně
Menu
 +  úvod
 +  poslední info
 +  poslat vzkaz
 +  redakce
SMS
 +  SMS Eurotel
 +  SMS Paegas
 +  SMS Oskar
 
Ptáme se...
Studenti, hlasujte! - ankety byly přemístěny níže
 
Galerie a jiné
+ IS.MUNI.CZ
+ Právnická fakulta MU
 
Archiv
Číslo 33
Číslo 32
Číslo 31
Číslo 30
Číslo 29
Číslo 28
Číslo 27
Číslo 26
Číslo 25
Číslo 24
Číslo 23
Číslo 22
Číslo 21
Číslo 20
Číslo 19
Číslo 18
Číslo 17
Číslo 16
Číslo 15
Číslo 14
Číslo 13
Číslo 12
Číslo 11
Číslo 10
Číslo 09
Číslo 08
Číslo 07
Číslo 06
Číslo 05
Číslo 04
Číslo 03
Číslo 02
Číslo 01

Časopis: Octopus číslo 08
ČLÁNEK: Počet zobrazení 3454. (Sessions 3203)
Mandragora
     

Mandragora

Mandragora je bylinou s tlustým kořínkem, jemuž byla ve středověku připisována kouzelná moc. Wiktor Grodecki je český režisér polského původu známý svými kontroverzními dokumentárními snímky „Andělé nejsou andělé“ a „Tělo bez duše“ o pražské chlapecké prostituci. Mandragora Wiktora Grodeckého je film zdaleka ne dokumentární. Patnáctiletý Marek prchající z Přerova od svého autoritativního otce a nudné školy do velké Prahy. První třetina filmu připomíná situace z televizních jazykových kurzů - vše naplánované, reálné. Do třetiny druhé jako by režisér nakopíroval skeče z deset let starých hitových snímků Vítr v kapse či Láska z pasáže.

Jen Vaculíkům a Sagvanům je o trochu méně. Honičky, útěky, krádeže - „nepředvídatelné“ náhody. Třetina poslední pak připomíná jakousi fantazii na krutost a parodii na americké parodie. Ne nadarmo se mí spoludiváci smáli rvačkám, které měly šokovat - smál jsem se taky. Dialogy? Peprné - plné výrazů naší generace (nechyběl ani jeden - působilo to vážně autenticky). Jen herectví jako by bylo občas nahrazováno silou hlasu.

Celkově snímek nepůsobil příliš uceleně - nit příběhu byla tahána a napínána až k prasknutí - hlavně dojít do konce… Na začátku drze patnáctiletý Marek se stává zhrzeným prostitutem, narkomanem a obětí AIDS. Jak dokonalé. Zfetovaný pološílený pornorežisér Krysa je deportován ze svého bytu a filmového ateliéru v jednom po zuby ozbrojenou jednotkou rychlého nasazení.

Slizký pasák Saša (herecký výkon Karla Polišenského byl vedle profesionálních vystoupení transvestitů opravdu jeden z nejlepších - jen možná - snad právě proto - trochu nezapadal) je napaden Markovým otcem, který se hrdinně vydal do Prahy svého syna hledat (a samozřejmě nenalézt) a rozpoutává se bitka, jaká snad byla natočena naposledy v Limonádovém Joeovi.

Markův nerozlučný a jediný přítel David (opravdový prostitut a spoluautor scénáře) mizí nenávratně v nápravném zařízení, zatímco zfetovaný Marek si na záchodku na Hlavním nádraží rozpíchává tepny a žíly klukovskou rybičkou. Krve bylo jak v Pulp Fiction či Zkurvené generaci. Když jsem opouštěl kino, některé dívky vzlykaly. Asi to tak mělo být - autor a režisér by měl radost. Já budu mít radost, až zas natočí nějaký film - dokumentární. Jeho hraný debut totiž za moc nestál.

-béďa-

Autor: -béďa-

    Hodnocení
Hodnocení
vynikající --[ 1 2 3 4 ]-- propadák
(hlasovalo 22 čtenářů)
   
Pro elektronický archiv zpracoval: TomášTyl
Octopus číslo 08

 

Chapadlo

Senátní zpravodaj

Selection of Joan Baez

Znamenají nepovinné semináře rozpad výuky?

Mandragora

Zpráva o práci komorníků

Hospody

Die Grazer - Doppelwendetreppe

Granada

Evropská unie na talíři

Elsa training weekend

O dýchání

 


(c) Copyright Octopus 2001, 2002
 powered by juristic with partners