zpet na index  
Časopis studentů Právnické fakulty MU v Brně
Menu
 +  úvod
 +  poslední info
 +  poslat vzkaz
 +  redakce
SMS
 +  SMS Eurotel
 +  SMS Paegas
 +  SMS Oskar
 
Ptáme se...
Studenti, hlasujte! - ankety byly přemístěny níže
 
Galerie a jiné
+ IS.MUNI.CZ
+ Právnická fakulta MU
 
Archiv
Číslo 33
Číslo 32
Číslo 31
Číslo 30
Číslo 29
Číslo 28
Číslo 27
Číslo 26
Číslo 25
Číslo 24
Číslo 23
Číslo 22
Číslo 21
Číslo 20
Číslo 19
Číslo 18
Číslo 17
Číslo 16
Číslo 15
Číslo 14
Číslo 13
Číslo 12
Číslo 11
Číslo 10
Číslo 09
Číslo 08
Číslo 07
Číslo 06
Číslo 05
Číslo 04
Číslo 03
Číslo 02
Číslo 01

Časopis: Octopus číslo 14
ČLÁNEK: Počet zobrazení 5954. (Sessions 5261)
Tanec a sex
     

V těchto dnech jsem zmítán ve víru plesové sezóny, přičemž za okny zuří zkoušková bouře. Musím přiznat, že plesy mě baví a tanec přímo žeru.

V druháku na gymplu jsem spolu s dalšími matematickými fyziky přežil první taneční a protože jsme vyjma houslisty v cimbálovce, bubeníka v heavy metalové kapele a kytarového trampa ne-zvládali hudební rytmus a taneční kroky nějak koordinovat, s radostí jsme absolvovali taneční ještě podruhé o rok později. Dodalo nám to na sebevědomí, obstojně jsme zvládli předtím nepochopené a navíc jsme si ukrátili dlouhé chvíle svobody s mladší-ma "žabkama".

Nejen letos však mám takový neodbytný pocit, že plesy nejsou, co bývaly. Né, vážně, to není povzdech senilního dědy. Mám dojem, že se na plesech stále více a více hrají diskotékové hity a veškerá "klasika" a "latina", včetně obligátních polek a valčíků (protože tenhle národ dva roky po tanečních snad niv jiného ani neumí), je vytláčena neurčitými melodiemi přinejlepším ploužákového typu. Možná je to odraz dnešní doby, ale myslím si, že opouštěním starých dobrých pecek se o něco zásadního ochuzujeme. Ano, je to tak. Ochuzujeme se nevědomky o SEX.

Miluju latinu. Vážně. Strašně se mi líbí ten řetěz čtyř latinskoamerických tan-ců (samba, cha-cha, rumba, jive), který podle mě nejlépe vystihuje partnerské vztahy se vším všudy. Samba vyjadřuje seznamování těch dvou. Drží se daleko od sebe, protože slušná holka si přece kluka nepřipustí hned napoprvé k sobě ... Při tanci cha-cha musí mít oba ruku na úrovni hlavy, oba jsou takřka rovnocenní, protože tančí stejné figury (při kterých se jejich těla nedotýkají!!). On ukazuje všem okolo nenásil-nou formou koho sbalil, ona se jemně předvádí, ale přitom nesmí přehnat, aby si snad něco nemyslel... Rumba je podle vyjádření mého tanečního mistra hupky hupky do pralesa neboli milování. Rytmus už úplně jiný, pomalejší, oba mají šanci svádět toho druhého, ukazovat se rafinovaně jenom jemu, ruce už mají vzájemně položeny na ramenou (vždyť už se taky líp znají ...). Při tomto tanci už partnerka tančí podstatně odlišné figury od těch partnerových, v některých figurách se mu vydá na milost a ne-milost (partner jí nastaví ruku a ona se na ni položí tak, aby se mu zespodu mohla podívat do očí), mizí vzdálenost mezi partnery, je dovoleno skoro vše. A na závěr celé série následuje jive. Hravý, rychlý tanec, při kterém ti dva sálají svou radostí na celý svět, jsou naprosto sehraní, zažili spolu nejvíc, co žena a muž mohou, a proto tančí bez zábran, bez pevného držení, místy ztrácejí odstup...

Myslím, že tato sekvence je fantastickým vyjádřením krásy života. Žena je ve všech tancích perlou, ozdobou páru a muž je tím, který jemně usměrňuje a vede, dává jí šanci se předvést, dobývá ji, trpělivě čeká na příhodný čas a poté, co nejkrásnější okamžik zažije, nic nekončí. Muž si neodchází zapálit cigaretu (což je nejnenávidě-nější mužský zlozvyk dle amerických žen), ale, naopak, chlubí se svojí partnerkou, tančí dál, spolu s ní vychutnává opojný pocit štěstí. Kromě toho, v celém průběhu taneční série muž jako pečlivý ochránce nenechá ženu upadnout či zranit a žena ví, že se na něho může spolehnout ... Navíc je to vždy žena, kdo má na sobě nejlepší šaty, aby byla tou, okolo které se točí svět. U muže si nikdo ani nevšímá, do čeho je oděn...

Zdá se mi, že na tenhle fantastický zážitek se zapomíná. Do "latiny" nevklá-dáme smysl, který má, možná proto, že je to na nás příliš náročné a hledáme požitek jinde. Snad právě proto některé hitovky hrané na plesech zbavují člověka nutnosti doplnění. Není potřeba páru. Naopak na macarenu musí být velký dav anonymních jedinců. Užívat si údajně může člověk sám. Macarena totiž nemá za sebou nějaký skrytý význam, nechce, aby člověk myslel. Jde jen o mechanické zvládnutí gest. Stej-ně jako se dnes tančí macarena, před patnácti lety se tančila Poupata Michala Davida na Spartakiádě. Myslíme si, že oproštěním se od tvrdých pravidel figur přenecháme prostor individualitě, možná se holky cítí nespoutaněji, když nemají podpatky a dlou-hé šaty a kluci nepotřebují kvádro... Skrze disko a ploužáky, které nemají žádný pře-depsaný systém, si zkracujeme cestu. Vede do vysněného cíle? Nevím. Nevím, ale vzpomínám na Buda Spencera ve filmu Policajt v Africe. Na otázku, jak je možné, že při své váze tančí tak skvěle, odpověděl: "Tanec je jediná povolená sexuální rozkoš". A tak si myslím, že i skrze namáhavější cestu můžeme ochutnat zakázané ovoce. A řekl bych, že bude dokonce sladší ...

ADAM RAKOVSKÝ

    Hodnocení
Hodnocení
vynikající --[ 1 2 3 4 ]-- propadák
(hlasovalo 41 čtenářů)
   
Pro elektronický archiv zpracoval: TomášTyl
Octopus číslo 14

 

Pavel Eisner - Chrám i tvrz

Vnitřní senátní zpravodaj

Vteřiny pro život

Právníci v uniformě

Tanec a sex

Rozhovor s doc. Rozehnalovou, proděkankou pro studijní záležitosti

Rozhovor s doc. JUDr. Michalem Skřejpkem, CSc., proděkanem pro řádné studium

Rána do černého

Průkazy o studiu

0

Pohled přestoupivšího

Vzhůru do Lagosu

Chapadlo

K normotvorné pravomoci obcí aneb o čistotě

Filmový klub

Hospody

00

Několik právních poznámek k návrhu zákona o registrovaném partnerství

 


(c) Copyright Octopus 2001, 2002
 powered by juristic with partners