První den. „Pětadvacet let existence LFŠ je určitý zlom, který by se měl odrazit v kvalitě festivalu a návaznosti na to nejlepší, co minulé ročníky představily,“ říká ředitel LFŠ J. Králík. Redaktorům přikazuje: „Budete uvolnění, v pohodě, budete pracovat v klidu a bez stresu. A když se nějakým intelektuálům nebude něco líbit, pak jsou to idioti.“ Laťka stanovena, pro pořádek. -- Režisér Menzel se omlouvá soudobé generaci studentů FAMU, které v loňských Filmových listech označil za „spratky, jejichž jedinou touhou ... je získat Oscara.“ -- Ivo Trajkov s minulostí „Kanárské spojky“ vzývá „Minulost“. -- Dozvídáme se o existenci literatury z oblasti pohlavního života našich předků - K.Obrátil, „Kryptadia“: „hádali sa čančuláři / která k..da najvíc váží /
která váží půl páta / ta je najvíc chlupatá“. K dostání v kině „Hvězda“.
Druhý den. „Ten Chaplin byl kurva hrozný suchar ..., větší než tý Angláni a Skotí, tak ho vyhnali do té Ameriky a on si koupil kšandy, aby bylo švandy, a navštívil Andy, kurva,“ teoretizoval ... místní alkoholik. -- „Na přespání na zemi či levnou bufetovou stravu už jsou studenti vysokých škol zvyklí.“ -- Na otázku, proč všechny důležité íránské filmy vyprávějí o dětech, brilantně odpovídá znalec asijských kinematografií J. Blažejovský: „Snad proto, že někteří filmaři začínali v Institutu pro intelektuální rozvoj dětí a mládeže.“ -- V „Tančírně“ prý můžeme prožít významné momenty francouzských dějin. Ovšem s italským režisérem. -- Jakýsi P. Cekota hořekuje nad patologickou monotematičností Vlastimila Brodského a srovnává jej s Vladimírem Holanem.
Třetí den. Znalec díla A. Warhola, O. Klepsa, se svěřuje se svým hrdinstvím - téměř jako jediný vydržel sledovat v kuse Warholův osmihodinový film „Sleep“ ve Vídni. -- Místopředseda Mezinárodní federace filmových klubů tvrdí, že filmové kluby nejsou mrtvé. -- „Pelíšky“ jsou útulné, měkké a pohodlné, i díky aristokratovi Kodetovi. -- Íránský režisér Kiárostamí, autor filmu „Kde je dům mého přítele“, prý dokáže z ničeho vytvořit antické drama.
Čtvrtý den. Hlavní sponzor LFŠ vysílá pozorovatele, Bessela Koka, podle kterého „se snažíme nebýt tak agresivním monopolem, což je však velmi obtížné.“ -- Jistý JG píše, že Topolovy pódiové vtípky jsou čím dál infantilnější, ale přesto vám při prvních úhozech na klavír bude po zádech běhat mráz. -- KF zjišťuje, že film „Zvětšenina“ sice všichni znají, ale málokdo mu rozumí: „Jak podle reklamní šablonky vám čtyři z pěti budou něco blekotat o relativizaci hodnot a nepoznatelnosti pravdy, hluboké existenciální krizi a podobné pindy.“ -- Sochy P. Opočenského před kinem „Hvězda“ se líbí skoro všem. -- Inflace místa: křížovka s tajenkou. -- Filip Topol (viz výše) na koncertě tvrdí: „Všechny ty infantilní řeči myslím smrtelně vážně.“
Pátý den. Ředitel Králík chválí dokumentaristu Rychlíka, opěvujícího tradiční hodnoty Severomoravanů: „Člověk si u tvého filmu odpočine, Břeťo.“ -- Vzkaz vlevo nahoře: „Míchat modernistickou koncepci S. Freuda s postmodernou je úplná pitomost. Skoro jako Ofélie v bordelu.“ -- JG triumfuje tvrzením, že Mayburyho „Láska prokletá“ není tak úplně špatný film, když vyvolal takové množství rozličných názorů.
Šestý den. Režisér Peter Solan schizofrenikem není, byť by radši bral opak: „Vždy som bol sám sebou, nechtiac a nevediac o tom.“ -- Zlotřilý JG dostává co proto od uražené fanynky
F. Topola, ale válka zřejmě ještě nekončí. -- Jinak na frontě klid.
Sedmý den. Tak pravil Vl. Korner: „Umění je vždycky o krok před námi.“ Z besedy s dotyčným vyplynulo, že pan Korner taktéž. „V roce 1990 jsem předpověděl, že toto století skončí tam, kde začalo, na Kosově poli.“ Korner na chvíli Nostradamem. „Věda je paskvil. To vědci vymysleli atomové bomby.“ Největší perla zazněla z mistrových úst přímo v kině „Hvězda“: „Jiné než (své) historické filmy neuznávám. Devadesátá léta nestojí za nic. Nové filmy nesleduji.“ -- Šéf správy filmových kopií: „Američané nám dodávají filmy na speciálních kotoučích s oskou, která se nedá použít na naše promítačky. Proto jejich filmy přetáčíme na tužce.“
Osmý den. Věra Chytilová hovoří jasně : „Jsou jenom muži a ženy. Když nejsem hermafrodit, jsem žena.“ K tomu dodává, že každý herec je nestoudný, až nakonec vůbec neví, že je blbý. -- Zaslechnutý rozhovor: „Měl by sis dát pozor, aby ses nestal závislý na své nezávislosti.“ -- MH si stěžuje na nedostatek přednášek a besed. -- „Svět je zkažený, tak proč by nebyly zkažené i Sedmikrásky,“ znovu se na scéně objevuje Chytilová.
Devátý den. Maďarská režisérka I. Enyedi nechce řešit svůj styl. -- Jako „the best of LFŠ“ je diváky vybrán film „Strach a hnus v Las Vegas“ od Terryho Gilliama. -- Film „Zelig“ (W. Allen) zaručuje „kuriózní zážitek sycený situační komikou se slušným intelektuálním základem.“ -- Ředitel Králík cítí z letošní LFŠ jen samé uspokojení. Všechno se povedlo. -- Novinář Honza oceňuje, že LFŠ je ze všech festivalů, které navštívil, nejpříjemnější. „Člověk nemusí čekat fronty na lístky, protože lístky tu žádný nejsou.“ -- Čtvrtníček odmítá žádost o rozhovor, protože jede lodí na pivo. -- Konec.