Na sklonku minulého akademického roku proběhlo na naší fakultě ( jako na všech ostatních fakultách MU ) hodnocení úrovně výuky a vyučujících. Hodnotiteli byli studenti 2.-8. semestru, kteří se nyní často snaží zjistit, zda vůbec někdo tento průzkum viděl a jaké výsledky z něho vzešly. Obrátili jsme se proto na pana děkana, který nám informace poskytl. Předem upozorňuji, že pokud by někdo chtěl znát jména „nejhoršího“ nebo „nejlepšího“ učitele fakulty, bude zcela jistě zklamán.
Celý průzkum názoru studentů na některé aspekty výuky (jak zní oficiální zadání) vymyslela, hradila, formulovala, organizovala a hodnotila Masarykova Univerzita. Na fakultu po vyhodnocení přišel sto padesáti stránkový materiál, který pan děkan „bere na vědomí, nechá se jím inspirovat, ale ne zotročovat.“ Konkrétně to znamená, že byli informováni vedoucí kateder o výsledcích jejich pracoviště s tím, že výrazné výkyvy u jednotlivých vyučujících směrem dolů byly zmíněny osobně a konkrétně. Každý z pedagogů se také může o svém hodnocení informovat, ale rozhodně toto nebude přístupno veřejnosti. Je také nezbytné upozornit na rozdílnou vypovídací schopnost jednotlivých údajů, protože počet studentů, kteří hodnotili daného vyučujícího se pohybuje mezi 8 – 300 jedinci, což je obrovský rozdíl. Proto se také jednotlivé extrémní hodnoty známek u jednotlivých kritérií pohybovaly téměř po celé škále. (Nejhorší vážený průměr náročnosti na seminářích byl 4,5* a to už je číslo, ze kterého byly vyvozeny důsledky.)
Celkové vážené průměry známek byly následující:.
Odborná úroveň přednášky … 1,50
Srozumitelnost přednášky … 2,07
Novost informací na přednáškách … 1,75
Přístup učitele na přednáškách … 2,11
Další využitelnost předmětu … 1,85
Odborná úroveň cvičení … 1,70
Srozumitelnost cvičení … 1,95
Novost informací na cvičení … 1,90
Náročnost cvičení … 2,70
Přístup učitele na cvičeních … 2,04
Obecně lze hodnotit výsledky PrF velmi dobře, zejména v porovnání s některými jinými fakultami, a protože průzkum byl pro fakultu přínosem, bude se jistě opakovat i přesto, že je poměrně nákladný. Dalším výsledkem průzkumu je také to, že si vedení fakulty potvrdilo zájem studentů o rozšíření otevíracích hodin ve studovně a potřebu další počítačové učebny. Do konce tohoto akademického roku se proto vedle stávající učebny objeví další místnost vybavená počítačovou technikou.