zpet na index  
Časopis studentů Právnické fakulty MU v Brně
Menu
 +  úvod
 +  poslední info
 +  poslat vzkaz
 +  redakce
SMS
 +  SMS Eurotel
 +  SMS Paegas
 +  SMS Oskar
 
Ptáme se...
Studenti, hlasujte! - ankety byly přemístěny níže
 
Galerie a jiné
+ IS.MUNI.CZ
+ Právnická fakulta MU
 
Archiv
Číslo 33
Číslo 32
Číslo 31
Číslo 30
Číslo 29
Číslo 28
Číslo 27
Číslo 26
Číslo 25
Číslo 24
Číslo 23
Číslo 22
Číslo 21
Číslo 20
Číslo 19
Číslo 18
Číslo 17
Číslo 16
Číslo 15
Číslo 14
Číslo 13
Číslo 12
Číslo 11
Číslo 10
Číslo 09
Číslo 08
Číslo 07
Číslo 06
Číslo 05
Číslo 04
Číslo 03
Číslo 02
Číslo 01

Časopis: Octopus číslo 10
ČLÁNEK: Počet zobrazení 1676. (Sessions 1658)
Zavést pevný rozvrh?
     

Tahleta otázka je opravdu velkým tématem těchto dnů.

Budeme na ni odpovídat všichni v plánovaném referendu, které by se mělo uskutečnit příští týden. Píši tento článek, protože bych si přál, aby se na toto téma rozpoutala široká diskuse mezi veškerým studentstvem.

Hlavní fakta ohledně toho, co tento návrh znamená, odkud se vzal, proč se vzal a co mu říká Studentská komora, jsem už zveřejnil na nástěnce resp. komunikačním médiu SK AS a nebudu se k nim vracet. Možnost relativně svobodně si uspořádat rozvrh a efektivně tak využít svůj čas je podle mě skutečná vymoženost a velký krok vpřed v organizaci vysokoškolského studia. Umožnuje každému věnovat se snáze i jiným aktivitám jako např. dalšímu studiu, zaměstnání atp., spoří čas i peníze, což mnozí docení až ve vyšších ročnících.

Dále je důležité, aby si každý mohl vybrat učitele. Jako vždy a všude jsou lidé různí, jsou i učitelé lepší a horší. Liší se odborností, schopností svoje vědomosti předávat, přístupem ke studentům i požadavky. Také studenti se liší v tom, co od seminářů očekávají. Nemyslím si, že by si většina studentů (zvláště ve vyšších ročnících) vybírala pedagogy podle jejich požadavků. Pro studenty je spíše důležité, jaký přínos pro ně seminář znamená. Pak se zájem o jednotlivé semináře může stát významným indikátorem jejich úrovně. Někteří zastánci pevného rozvrhu tvrdí, že výhodou zavedení stálých kruhů je vytvoření uzavřených a soudržnějších kolektivů studentů. Je ale udržování uměle vytvořených komunit jen na základě vnějších okolností, a tedy z nouze, principielně v pořádku? Každý si přece nakonec najde ty správné přátele, s kterými se může vždy domluvit a vytvářet si rozvrh společně, a mimo to pozná i řadu dalších lidí. Avšak hlavním argumentem pro zavedení pevného rozvrhu je vyřešení problému zapisování. Je pravda, že se z tohoto důvodu škola dvakrát do roka změní v blázinec, v němž se na některých místech vytvářejí neprostupné houfy jedinců, pro něž má každý krok vpřed příchuť vítězství. Já se tlačím také, vždyť pro dobrý rozvrh se to jednou za semestr dá vydržet. Tím ovšem nechci říci, že by se tento stav neměl nějak korigovat.

Ale jak? Je trochu zarážející, že ještě nebyl přijat jiný systém, který by odstranil jediný problém, nahromadění davu v jednu chvíli na jednom místě. Stačilo by pouze, kdyby na inkriminovaném místě od brzkého rána jeden dobrovolník přiděloval pořadová čísla. Nikdo by tam nemusel hodiny stát a na někoho se lepit. Nutné je samozřejmě zavést omezení počtu jmen, který může jeden člověk nahlásit. Konkrétní návrh chci ovšem předložit nejprve Studentské komoře. Každopádně se zavádění pevného rozvrhu z důvodu zapisování zdá být "poněkud příkrým" řešením, zvláště když se tento problém týká i zkoušek apod. Volme rozvážně, neboť přípravíme-li se o stávající systém, který nám jiní vysokoškoláci závidí, už ho těžko kdy získáme zpět. Tolik subjektivní pohled jednoho z vás.

Martin Příborský, 3.ročník

    Hodnocení
Hodnocení
vynikající --[ 1 2 3 4 ]-- propadák
(hlasovalo 0 čtenářů)
   
Pro elektronický archiv zpracoval: TomášTyl
Octopus číslo 10

 

Josef Brukner, Jiří Filip - "Poetický slovník"

Co mi vadí

Výuka mezinárodního práva uprchlického v anglickém jazyce

0

Glosa...ke slovům

Chapadlo

"Kdo neskáče, není Čech!"

Klišé stokrát jinak

Věc: Kolejní systém

Pobledlá hvězda temné legendy

Kritika jistého rozumu

Román je výzva

Zavést pevný rozvrh?

 


(c) Copyright Octopus 2001, 2002
 powered by juristic with partners