zpet na index  
Časopis studentů Právnické fakulty MU v Brně
Menu
 +  úvod
 +  poslední info
 +  poslat vzkaz
 +  redakce
SMS
 +  SMS Eurotel
 +  SMS Paegas
 +  SMS Oskar
 
Ptáme se...
Studenti, hlasujte! - ankety byly přemístěny níže
 
Galerie a jiné
+ IS.MUNI.CZ
+ Právnická fakulta MU
 
Archiv
Číslo 33
Číslo 32
Číslo 31
Číslo 30
Číslo 29
Číslo 28
Číslo 27
Číslo 26
Číslo 25
Číslo 24
Číslo 23
Číslo 22
Číslo 21
Číslo 20
Číslo 19
Číslo 18
Číslo 17
Číslo 16
Číslo 15
Číslo 14
Číslo 13
Číslo 12
Číslo 11
Číslo 10
Číslo 09
Číslo 08
Číslo 07
Číslo 06
Číslo 05
Číslo 04
Číslo 03
Číslo 02
Číslo 01

Časopis: Octopus číslo 03
ČLÁNEK: Počet zobrazení 2334. (Sessions 2315)
Nic nového pod sluncem
     

Po dlouhých šesti letech, která uplynula od premiéry muzikálu Kouř, byl další celovečerní film Tomáše Vorla (1959), mimochodem stejný ročník jako Tomáš Hanák, očekáván s napětím. Režisér Tomáš Vorel natočil film - autobiografický film. O sobě a bohužel z větší části také pouze pro sebe. Zoufalý divák neznalý režisérova životopisu chvílemi jen nevěřícně kroutí hlavou a význam některých scén mu zůstává utajen, v lepším případě do té doby, než zjistí, jak to s tím režisérem vlastně je. Předpokládat však u diváka znalost životopisu tvůrce filmu je ale poněkud troufalé.

Neznalý divák si po zhlédnutí filmu musí nutně položit otázku, co tím chtěl vlastně básník říci, jinými slovy, proč byl vlastně natočen? Kvůli originálnímu zjištění, že Praha je plná cizinců a kýče nebo že dnešní doba nepřeje umění nýbrž komerci? Příběh o vyhořelém nadějném režisérovi hledajícím vztah k vlastní ženě, synovi a rodičům (jak neotřelá zápletka), sem tam spícímu pod mostem, sem tam s luznou děvou, žvýkajícím lysohlávky a honícím můzy příliš nosný není. Skvělá Jana Synková coby karikatura jisté režisérky se míhá celým filmem a divák se jen diví. Charismatický Tomáš Hanák ztrácí své charisma, jeho bohémský otec pronáší patetické fráze o smyslu umění a svět je najednou tak jednoduchý.

Vorel sděluje celému světu své tvůrčí krize a pro jeho život tento film bude asi velmi důležitý. Pro diváka je to jen opakování už tisíckrát vyřčených pravd a  banální příběh, kvůli kterému do kina rozhodně chodit nemusel. Za pozornost stojí vynikající kamera Martina Jíchy, jehož práce se světlem dělá z filmu umělecký zážitek alespoň po výtvarné stránce.

Krásy staré Prahy a dobrá hudba Vladimíra Franze diváka také nezklamou. Z hereckých výkonů je to Milena Dvorská jako obětavá, byť kýčem posedlá matka a již zmíněná Jana Synková. Tomáš Hanák působí dosti indiferentně a ostatní postavy jak z partie šachu. Černé a bílé podle šablony vyřezané figurky.

-bedna-

    Hodnocení
Hodnocení
vynikající --[ 1 2 3 4 ]-- propadák
(hlasovalo 0 čtenářů)
   
Pro elektronický archiv zpracoval: TomášTyl
Octopus číslo 03

 

Chapadlo

Komise pro zvýšení kvality univerzitního vzdělávání

Německy z Internetu

VŠICHNI DOPŘEDU, PAN Š. DOZADU

Vy volové.

Ve jménu -báseň

Vážené kolegyně a kolegové.

Rozhovor s prof. JUDr. Petrem Hajnem, DrSc.

Koncert k variaci na lásku

Tak ako to robia slimáci

SÁŇKY V NOVÉM ROCE

PRÁVNICKY O NEPRÁVNICKÝCH VĚCECH

Hospoda Pijava

Nic nového pod sluncem

Vadí - nevadí

Ad král Ubu

ELITOKRATICKÝ MANIFEST

ČLOVÍČKU

VZTAH STÁTU A CÍRKVE V MODERNÍM STÁTĚ

Vaří menza problémy?

Sv. Augustýn

Bojím se

Brandonové a Pláteníci

Vztah státu a církve v moderním státě

 


(c) Copyright Octopus 2001, 2002
 powered by juristic with partners