zpet na index  
Časopis studentů Právnické fakulty MU v Brně
Menu
 +  úvod
 +  poslední info
 +  poslat vzkaz
 +  redakce
SMS
 +  SMS Eurotel
 +  SMS Paegas
 +  SMS Oskar
 
Ptáme se...
Studenti, hlasujte! - ankety byly přemístěny níže
 
Galerie a jiné
+ IS.MUNI.CZ
+ Právnická fakulta MU
 
Archiv
Číslo 33
Číslo 32
Číslo 31
Číslo 30
Číslo 29
Číslo 28
Číslo 27
Číslo 26
Číslo 25
Číslo 24
Číslo 23
Číslo 22
Číslo 21
Číslo 20
Číslo 19
Číslo 18
Číslo 17
Číslo 16
Číslo 15
Číslo 14
Číslo 13
Číslo 12
Číslo 11
Číslo 10
Číslo 09
Číslo 08
Číslo 07
Číslo 06
Číslo 05
Číslo 04
Číslo 03
Číslo 02
Číslo 01

Časopis: Octopus číslo 13
ČLÁNEK: Počet zobrazení 1706. (Sessions 1689)
Ad Bludný kruh
     

Milí starší dorostenci. Z toho, jak obratně dokážete žonglovat s fakty, mi běhá mráz po zádech. Bavme se nyní, prosím, věcně, bavme se o podstatě kauzy Tělocvik. Ta je totiž obecnější než problém tělesné výchovy, je ideová.

Existují dva pohledy na styl výuky na fakultě. A netýkají se jen tělocviku. První a dost možná početnější názorová skupina je pro individualizaci studia v nejvyšší možné míře. Je pro odpovinnění všeho, co půjde; je například pro nepovinné semináře. Cílem je studium, které stojí na osobní odpovědnosti studenta, na jeho silné vůli. Student nepracuje proto, že musí, pracuje proto, že chce být dobrým právníkem, chce být úspěšným. Dovolím si názorové vlajkonoše této skupiny nazvat liberály. K liberálům patří i autoři pilotního článku. Druhý pohled, který bych zde rád hájil, je odlišný. Je postaven na hodnotách širších, než je bezvýhradná svoboda jednotlivce. Ano, do jisté míry si přisvojuje jakýsi paternalismus. Paternalismus však nikoliv hulvátský, mocensky arogantní. Uznejme, že ne každý student je natolik odpovědný, odhodlaný a cílevědomý, že pokud bude ponechán naprosté svobodě, bude tím mladým ambiciózním právníkem, jak nám ho líčí liberál. Domnívám se, že velká část studentů, mě nevyjímaje, zvolí cestu nejmenšího odporu, odloží cílevědomost k ledu a jeho pracovní (studijní) nasazení výrazně poleví. Jistě, tělocvik je problém poněkud specifický. Předmět přímo nesouvisí s profesí, na kterou je student na této fakultě připravován. Je předmětem, který necílí na studentovy vědomosti či ego. Měl by proto být jen fakultativní ozdobou studijního programu?

vac

    Hodnocení
Hodnocení
vynikající --[ 1 2 3 4 ]-- propadák
(hlasovalo 0 čtenářů)
   
Pro elektronický archiv zpracoval: TomášTyl
Octopus číslo 13

 

Rozhovor s  panem Josefem Bejčkem, děkanem PrF MU

JUDr. - titul za všechny prachy.

Myslíte pozitivně, nebo pozitivisticky?

O jedné konferenci

OSCAR NEBUDE

Ke stylu odbornému ...

Make room, make room!

Na Kapitol

ŠAVLOVAČKA NAD ZÁSTAVNÍM PRÁVEM

HOSPODY

JAK SE ŽIJE…

Ad Bludný kruh

Bídní Bídníci

Češi, národ bez budoucnosti?

 


(c) Copyright Octopus 2001, 2002
 powered by juristic with partners