zpet na index  
Časopis studentů Právnické fakulty MU v Brně
Menu
 +  úvod
 +  poslední info
 +  poslat vzkaz
 +  redakce
SMS
 +  SMS Eurotel
 +  SMS Paegas
 +  SMS Oskar
 
Ptáme se...
Studenti, hlasujte! - ankety byly přemístěny níže
 
Galerie a jiné
+ IS.MUNI.CZ
+ Právnická fakulta MU
 
Archiv
Číslo 33
Číslo 32
Číslo 31
Číslo 30
Číslo 29
Číslo 28
Číslo 27
Číslo 26
Číslo 25
Číslo 24
Číslo 23
Číslo 22
Číslo 21
Číslo 20
Číslo 19
Číslo 18
Číslo 17
Číslo 16
Číslo 15
Číslo 14
Číslo 13
Číslo 12
Číslo 11
Číslo 10
Číslo 09
Číslo 08
Číslo 07
Číslo 06
Číslo 05
Číslo 04
Číslo 03
Číslo 02
Číslo 01

Časopis: Octopus číslo 23
ČLÁNEK: Počet zobrazení 1867. (Sessions 1856)
Bez brýlí
     

Bez brýlí

Je to sranda. V televizních zprávách (na libovolném programu) proběhne událost a k dvacetisekundovému komentáři je přizván nezávislý odborník. Teď mi skutečně nejde o to, do jaké míry to, co odborník řekne, má hlavu a patu. Jsem fascinován fenoménem nezávislého experta.

Za elitu mediálně exponovaných nezávislých odborníků lze považovat skupinu ekonomických analytiků víceméně liberální orientace v čele se sympatickým Petrem Zahradníkem (jeden novinář nedávno vyjádřil obavu, že mu Zahradník vyskočí i doma z lednice). Patří sem mladí pánové jako Singer, Sýkora (sexy úsměv) nebo liberální gladiátor Ševčík. Politologickou jedničkou byl po léta Jiří Pehe, kterého jeho nezávislost dovedla až na Hrad.

Jak se však člověk stane nezávislým odborníkem? Jak získá privilegium pronést v televizním prime-timu kouzelnou větičku „rozpočet je poněkud nadhodnocený“? Skoro se zdá, že ani není nezbytné, aby jeho zaměstnavatel byl významným inzerentem kanálu. Říká se, že jde pouze o řetězení příznivých okolností typu kámoš z gymplu začal dělat ve zpravodajství. Každopádně zde platí základní motto mediální kariéry: jakmile tam jste – jste tam.

A švenk k reklamě. Reklamní vody rozvlnila sodovkárna TOMA: zpoceného Srstku sedícího pod slunečníkem na poušti orámuje slogan „Naturu na tůru!“. Reklamní veřejnost se nevídaně sjednotila v  hodnocení, které snad lze přirovnat jen k jednotné anti-vieweghovské frontě českých literárních kritiků.

Je asi pravda, že reklama zrovna dvakrát duchaplná není. Co ale říct na to, že prodej Natury po startu kampaně dramaticky vylétl vzhůru? Stojí kreativita (reklamní zaklínadlo) a trh (obchodní zaklínadlo) skutečně proti sobě? Nebo nad sebou? Napadají mě tucty idiotských reklam na prací prášky, které se vysílají prostě proto, že zabírají. Lépe než cokoliv jiného. Základní aritmetika: vysílá se jenom to, co prodává. Takže chvála cílové skupině.

Nezbývá tedy než si na závěr zase povzdechnout nad geniálně kreativní komercí Oskarovou a před zprávami si dát dva aspiriny.

Čím že jsme je zapili?

Milan Vacík

Ed.: Prosím o zalámání do jediného sloupce (je to tzv. sloupek) a o zachování kurzívy na vyznačených místech.

Milan Vacík

    Hodnocení
Hodnocení
vynikající --[ 1 2 3 4 ]-- propadák
(hlasovalo 0 čtenářů)
   
Pro elektronický archiv zpracoval: TomášTyl
Octopus číslo 23

 

Chapadlo

WWW.MUNI.CZ aneb BESTIÁŘ MASARYKOVY UNIVERSITY

Čas, Křeslo a Odpovědní

Cikháj!

Edutainment

Dějiny surrealismu

Podzim

My very fair lady

Proč k nám přijela paní Matesová?

Jěšte ke krvavému září...

Jak se žije zapomnětlivým motocyklistům

Jak se v Česku píší zákony

Hlavou i srdcem!

Co a jak v akčních filmech

Cesta z města? Ne, děkuji.

Bez brýlí

Koruna, květy, list...

Rozhovor s prof. Zlatuškou

Pravda?

Moravský 17. listopad 1949

Jak vidí medici právníky

 


(c) Copyright Octopus 2001, 2002
 powered by juristic with partners