zpet na index  
Časopis studentů Právnické fakulty MU v Brně
Menu
 +  úvod
 +  poslední info
 +  poslat vzkaz
 +  redakce
SMS
 +  SMS Eurotel
 +  SMS Paegas
 +  SMS Oskar
 
Ptáme se...
Studenti, hlasujte! - ankety byly přemístěny níže
 
Galerie a jiné
+ IS.MUNI.CZ
+ Právnická fakulta MU
 
Archiv
Číslo 33
Číslo 32
Číslo 31
Číslo 30
Číslo 29
Číslo 28
Číslo 27
Číslo 26
Číslo 25
Číslo 24
Číslo 23
Číslo 22
Číslo 21
Číslo 20
Číslo 19
Číslo 18
Číslo 17
Číslo 16
Číslo 15
Číslo 14
Číslo 13
Číslo 12
Číslo 11
Číslo 10
Číslo 09
Číslo 08
Číslo 07
Číslo 06
Číslo 05
Číslo 04
Číslo 03
Číslo 02
Číslo 01

Časopis: Octopus číslo 18
ČLÁNEK: Počet zobrazení 2251. (Sessions 2154)
Kanárek
     

Kanárek

Režisér Viktor Tauš se rozhodl spasit českou filmovou scénu tím, že předvede nevídaný experiment, v jehož středu i na okraji stojí on sám, trpitel a inovátor, deklamující filosof a realista zachycující drsný svět kolem. Jaký je však výsledný pocit?

Nahořklá pachuť trapnosti v ústech – po celý film sledujeme, jak Tauš, hlavní hrdina, chodí po Praze s kamerou, natáčí bez rozmyslu možné i nemožné, sedá si před objektiv a se zapálenou cigaretou „přemýšlí” o filmové tvorbě, násilí a drogách. Nejčastější jméno, které co chvíli (nadarmo) vypouští z úst, je Quentin Tarantino. Neschopnost pořídit kvalitní záběry kompenzuje prolínáním barevných a černobílých obrazů.

V jisté fázi filmu skončí zběsilé poletování kamery a dochází k nejhoršímu: patetický příběh o vzniku, existenci a konci jedné (vlastní) drogové závislosti. Obsahuje totiž stejná klišé jako kterýkoliv druhořadý film plnící výchovnou funkci – Tauš heroinu propadne po první dávce, během krátké doby přijde o veškerý majetek a pak nastane obrat. V psychiatrické léčebně si uvědomí krásu života (při hře na biblického Lazara si úspěšně „střihne” titulní roli), na lavičce v parku padá do náruče svého otce a oba nehodní si vzájemně odpouštějí.

Film je uvozen mottem ve smyslu „Umělec je jako kanárek, vnímavým indikátorem doby”. Pokud by Viktor Tauš se svou představou filmové tvorby takovým kanárkem skutečně byl, potom se blýská na nové časy. Časy agónie, smrti a tlení českého filmu.

Jaroslav Červenka

Režie: Viktor Tauš, scénář: Boris Hybner, 1999

Jaroslav Červenka

    Hodnocení
Hodnocení
vynikající --[ 1 2 3 4 ]-- propadák
(hlasovalo 16 čtenářů)
   
Pro elektronický archiv zpracoval: TomášTyl
Octopus číslo 18

 

Chapadlo

KLAUS

Kašna

Kanárek

Justiční a právní čekatelé

ROZHOVOR S JUDr. IVO JAHELKOU

International Criminal Court

Konference ICC – Pohled organizátora

Nepovinné semináře

Homo homini brutus

Balekijan

Anketa mezi studenty

MÁŠ PADÁKA…?

OMYL

Svět chaosu

Studenti kašlou na svá práva

Samoplátci rok poté

Schiele

Senátní zpravodaj

Semináře - povinné či nepovinné?

Balada o právničce krásné

Pokojíček plný deště

TMA

Dejme justici širší mantinely

Ten žena a ta muž

 


(c) Copyright Octopus 2001, 2002
 powered by juristic with partners